Beats for Love 2019 report – 4. den
Festival Beats for Love včera zakončil své čtyřdenní hudební šílenství ve velkolepém stylu.
Jelikož je Drum & Bass Ostrava stage nejblíže vstupu pro umělce, tak i čtvrtý den festivalu Beats for Love pro mne hudebně odstartoval právě zde. Pod Vysokou pecí č. 1 to zrovna sázela polská dvojice Protest & Hash a i navzdory tomu, že bylo ještě dost světla, tak to chlapci řezali dosti temně. Další cestu jsem měl okolo Devastator stage, kde jsem se musel zastavit na vystoupení DJe, který si říká Deel. Ten totiž naopak nehrál vůbec tak rychle, jak na této stagi bývá obvykle zvykem, a dalo se do jeho setu zaposlouchat.
Šapitó rozdávalo energii
Amundsen EDM & Trance stage měla v sobotu na programu převážně EDM umělce. Prvním, kterého jsem měl možnost slyšet, byl v Ostravě všem velmi dobře známý Criminal Noise. Ten odehrál vynikající set, ve kterém zazněla řada mashupů z jeho vlastní dílny. Po něm mixážní pult převzal fenomenální moravský DJ Shefa, který si odbyl svou premiéru na Beats for Love. A nutno dodat, že premiéra to byla velkolepá, Shefovi se díky živelnému projevu podařilo cirkusový stan v 7 hodin večer zcela zaplnit.
Z dalších vystupujících je třeba rozhodně vypíchnout slovenského matadora EKG, který je rovněž známý svým energickým vystupováním a výběrem exkluzivních tracků. Minulý rok byl velmi chválen za set, který si vystřihl na hlavní Love stage, a nezklamal ani letos, byť na jiné stagi. A nesmíme samozřejmě opomenout ani našeho stvořitele, Jaka Haleyho. Ten odehrál vůbec poslední set celého letošního ročníku Beats for Love a stylově uzavřel celý festival například za zvuků ‘Silence‘ od Delerium nebo ‘Played-A-Live‘ od Safri Duo.
Girlz power
House Cool stage si poslední festivalový den vzalo do parády výhradně něžné pohlaví. Druhý rok v řadě na Beats for Love vystoupila mladá ostravská DJane Gi-A. Tato sympatická DJka má i přes svůj nízký věk výbornou techniku mixu a skvěle pracuje s publikem. Při jejím setu nemůžete zůstat v klidu, Gi-A vám to zkrátka nedovolí. Dalšími vystupujícími byla dvojice MeryEn & Annie Black, skládající se z DJky, kterou živě doprovázela saxofonistka. MeryEn zvolila poněkud temnější housové tóny, což ovšem umožnilo saxofonistce Annie Black naplno vyniknout.
Housovým vrcholem sobotního večera pak bezpochyby bylo vystoupení švýcarské DJane Nory En Pure. Ta dle očekávání nastolila nekompromisní housový diktát, ale zazněly i temnější tracky jako např. ‘Thunderclouds‘ od Alexeye Romea.
ING Love stage potvrdila kvalitu
Nejzajímavější věci se však dle mého názoru děly v sobotu na hlavní ING Love stage. Největším překvapením celého festivalu pro mne bylo vystoupení britského projektu Koven. Ačkoliv z dua dorazila pouze Katie, to co předvedla na hlavní stagi, nezůstane zapomenuto. A jsem si téměř jistý, že nezapomene ani samotná Katie, která si skvělou atmosféru viditelně velmi užívala. Od Koven jsem očekával cokliv jen ne naprosto drtivý drum & bassový set, do kterého navíc Katie sama živě zpívala! Už vůbec jsem pak nečekal, že by mohl zaznít remix Delta Heavy na track S.T.A.Y. od Hanse Zimmera z filmu Interstellar.
Laťku ještě o něco výše pak posunulo vystoupení The High Contrast Band. Už když jsem se dozvěděl, že kapela letos na Beats for Love vystoupí, jsem si říkal, že kapelní předělávky drum & bassových tracků budou určitě super. A to taky byly, ba co víc, The High Contrast Band si neodpustili ani vlastní aranžmá klasických songů, jako např. ‘Baba O’Riley‘ od kapely The Who. Jelikož po vystoupení kapely vznikl před vystoupením Chocolate Puma asi půl hodinový prostor, High Contrast aka Lincoln Barrett se nabídl, že by si dal ještě krátký DJ set, a tak dodatečně rozsekal hlavní stage třeba svým remixem na track ‘Pjanoo‘ od Erica Prydze.
Holandské duo Chocolate Puma, které na scéně elektronické hudby působí již více než 20 let, nezůstalo nikterak pozadu a drželi hlavní ING Love stage v tempu, ačkoliv se ze zlomených beatů přešlo na beaty rovné. Hlavní stage festivalu Beats for Love pro rok 2019 pak senzačně uzavřel jejich krajan Oliver Heldens, jehož vystoupení bylo asi nejlepší možné zakončení. Oliver do svého setu pochopitelně zahrnul i spoustu své originální produkce v zajímavých mashupech a v závěru vystupňoval tempo až do techna.
Shrnutí
Sedmý ročník festivalu Beats for Love se dle mého názoru povedl na jedničku, dle vyjádření pořadatelů byl opět zlomen rekord v návštěvnosti a laťka se tak opět posunula výše. Pojmout festival takových rozměrů organizačně není žádná legrace a týmu kolem Kamila Rudolfa se to i tento rok podařilo zvládnout naprosto bravurně. Vše naprosto perfektně označeno, zázemí v backstage naprosto dostačující, oproti minulému roku obrovsky navýšený počet toalet, kterých bylo všude dostatek (zaslechl jsem snad jen stížnosti, že v některých netekla voda na umytí rukou) a co se týče stánků, chyběl snad jen stánek, kde by se prodávaly náhradní nohy 🙂
Rozmístění stagí bylo rovněž špičkové, žádné se zvukově nepřekrývaly. Vizuálně si letos podstatně polepšila House Cool stage a nejvíce kladně v porovnání s minulým rokem hodnotím EDM & Trance šapitó. Díky dřevěné podlaze a klimatizaci byla radost v obrovském stanu trávit čas. Jediná kritika za umístění se pak snáší na Red Bull Techno stage, to už však znovu rozebírat nechci a věřím, že se příští rok najde pro všechny fanoušky techna důstojnější umístění.
Každopádně kolem a kolem, Beats for Love je po 7 letech v tuzemských podmínkách festivalem, který nemá konkurenci a za to je potřeba smeknout pořádně hluboko. Již teď se můžete přidávat do oficiální události zde, kde se už na podzim opět začnou zveřejňovat informace pro ročník s pořadovým číslem 8. Tak zase za rok!
DJ / Producer / OneZoo Music co-founder and editor-in-chief / Lawyer / Pokémaniac / Dotahead